TAG // Top 3 bestemmingen onderaan mijn bucketlist

Iedereen heeft altijd wel een antwoord klaar op de vraag “Waar wil jij nog graag naar toe?”. Een bucketlist is iets dat de meeste reizigers wel hebben, al dan niet eentje op papier. Maar de omgekeerde vraag wordt bijna nooit gesteld en daarom verzon Karin deze tag. Daphne was alleszins al benieuwd naar mijn top drie bestemmingen die onderaan mijn must-visit lijstje staan. Ben jij even benieuwd als haar? Lees dan even mee.

Echt gemakkelijk is het niet, zo’n omgekeerde top drie maken. Mijn “dit wil ik ooit bezoeken/zien/ervaren”-lijst wordt alleen maar langer. Onlangs schreef ik zelfs nog een artikel over tien dingen die ik nog graag in Europa wil bezoeken, en is dan nog maar een klein stukje van de wereld. Als ik even de oorlogslanden “vergeet” (ik ben namelijk niet zo’n waaghals), dan kom ik op de volgende bestemmingen uit waar ik absoluut niet storm voor loop.

1 India

De eerste bestemming die echter meteen in mijn hoofd schiet, is India. Ik weet dat er veel India-lovers rondlopen maar een overdaad aan geuren, kleuren, het grote risico op ziekte en een gebrek aan hygiëne is toch het eerste waar ik jammer genoeg aan moet denken. Stop daar nog eens mijn onaangename ervaringen met Indiërs op het vliegtuig bij, bij mijn overstap in Mumbai onderweg naar Thailand en je hebt de reden waarom ik niet sta te springen om dit land te bezoeken. “Jammer genoeg” staat een van de mooiste gebouwen op de wereld, de Taj Mahal, in India…

2 Groenland (te koude landen)

Volgens mij hadden Groenland (want altijd besneeuwd) en Ijsland (bekend om zijn prachtige natuur) beter van naam gewisseld. Ik ben geen wintermens, gruw van sneeuw (als ik buiten moet komen) en ben niet gemaakt voor de koude. Kortom de meeste echt koude bestemmingen trekken me niet zo aan.

3 Saudi-Arabië (vrouwonvriendelijke/sterk religieuze landen)

Buurland Verenigde Arabische Emiraten trekt me zeker wel eens aan. De combinatie van woestijn, een fijn temperatuurtje en een boeiende cultuur zorgen ervoor dat ik deze regio best eens wil bezoeken. Maar voeg daar dan een strenge vrouwonvriendelijke/religieuze cultuur aan toe en je zorgt ervoor dat ik echt niet richting Saudi-Arabië wil. Of eigenlijk gewoon al mag, want je krijgt als (vrouwelijke) Europeaan al niet gemakkelijk een visum te pakken.

Zelf ben ik nog benieuwd naar deze bijzondere top drie van Nies, Marcella, Linda, Sandra en Daphne.

Welke bestemmingen trekken jou echt niet aan? Welke landen of steden staan onderaan jouw bucketlist?

scratchingmymap facebooktwitterbloglovininstagram

5 gedachten over “TAG // Top 3 bestemmingen onderaan mijn bucketlist

  1. Ik snap wel wat je bedoelt met India, maar zou er wel graag een keer heen willen. Het lijkt mij een prachtig land, met een mooie cultuur. Saudi-Arabie sla ik ook liever over…

    Like

Geef een reactie

