TAG // Top 5 favoriete accommodaties

Twee weken geleden begon Daphne van foodandflipflops.com deze nieuwe tag en stelde zelf een mooie lijst samen. Ik kreeg deze tag van Linda van onedaytrip.nl en aangezien ik dol ben op lijstjes kon ik deze natuurlijk niet zomaar laten voorbij gaan. Niet gemakkelijk om een echte top vijf te maken dus ik geef gewoon vijf favorieten, in een willekeurige volgorde.

Eastin Grand Sathorn in Bangkok

In dit overheerlijke hotel sloten we onze twee Azië-reizen af: deze door Indonesië en Thailand. Omdat je nergens zoveel waar voor je geld krijgt als in Thailand op vlak van hotels, zocht ik een luxe-hotel tegen een fijn prijsje als afsluiter. En wauw, wat kreeg ik voor mijn vijfenzeventig euro VEEL in de plaats! Een rating van 9.2 op booking met beoordeling van meer dan drieduizend mensen, gelegen in de wijk Silom vlakbij een skytrain-halte, vijf sterren voor zo’n mooie prijs?! De kamer was ruim, met een walk-in closet naar de riante badkamer met badjassen en slippers in de kast en het allerheerlijkste bed waar we ooit in sliepen. En het ontbijt. Ik word lyrisch van het ontbijt. Dertig meter aan ontbijtbuffet waar je gewoon teveel hebt om op te noemen: pancakesmachines, verse sushi & dimsum (!), echt lekker vers brood (hemels na drie weken met 90% rijst) met evenveel soorten beleg als in de winkel, salades, groentjes, tien soorten vers fruit, koffiekoeken en lekkere koffie en cappuccino’s. Ohja, heb ik het zwembad op de veertiende verdieping al vermeld?

Uitzicht vanuit onze kamer.
Uitzicht vanuit onze kamer.

Mama Shelter in Parijs én Istanbul

Ik schreef er al eerder over dus het is geen verrassing dat deze mijn top vijf haalt. Deze hippe mini-keten heeft enkele vestigingen in Frankrijk en sinds kort opende ze hun hotel in Los Angeles. In hun eerste hotel in Parijs sliepen we enkele jaren geleden: ik boekte toen een verjaardagsverrassingsweekend voor mijn vriend en vorig jaar kreeg ik een verblijf in Istanbul als verjaardagscadeau. Mmm, wanneer verjaar ik ook al weer?

Mama Shelter 1

Ban Boonchu in Ayutthaya

Na een lange reis, we waren namelijk vierentwintig uur onderweg van onze voordeur tot in de eerste bestemming van onze reis: Ayutthaya. We liepen langs de poort naar binnen en stonden omgeven door het groen waartussen een lieve vrouw ons welkom heette en ons een glas vers vruchtensap aanbood. Ze gaf ons een kaart van de stad met de verschillende tempels en wat uitleg over de buurt. Onze kamer was bijna volledig uit hout met een bloemetjesgordijn en voelde heel gezellig aan. Het perfecte thuiskomen na onze lange tocht.

Tattva Design Hostel in Porto

Onze eerste rondreis samen was een tweeweekse interrail vakantie door Portugal. Onze vlucht landde in Porto en dat was dan ook de eerste stop van onze reis. Niet veel daar voren was het Tattva Design Hostel geopend. De eigenaars waren een vlot, jong koppel en vertelden ons over hun droom op hun eigen hostel te openen in hun stad en hun liefde voor Scandinavisch design (en vertelden heel trots dat er niets van die bekende Zweedse keten kwam). Op elke verdieping was een gezellige leeshoek met boek-exchange ingericht. Onze tweepersoonskamer was ruim en leuke Snurk-lakens op het comfortabele bed. Ze bieden een lekker ontbijt en hebben een heerlijk terras met hangmatten en zetels om in weg te zakken. Nu bieden ze ook gratis walking tours aan zie ik op hun site.

IMG_0808

Nyiur Indah Beach in Pangandaran

In 2013 gingen we voor het eerst “ver” op reis en reisde we drie weken rond in Indonesië. Na een kort verblijf in Jakarta en Bandung én een lange busrit kwamen we aan in Pangandaran. Een niet zo gekende plaats onder backpackers en vooral een heel fijn dorp ergens halverwege tussen Bandung en Yogyakarta. Ons hotel hier was heerlijk en had een enorm vriendelijke uitbater wiens broer ons ’s ochtends alle mogelijke lokale gerechten voorschotelde. Hier ontbijt men zeer rijkelijk: nasi goreng, gefrituurde scampi’s, omelet, vlees zoals wij in een pita doen, groene currybouillon met soyascheuten en kip, verse watermeloen, felroze kroepoek…Ook had men toast met confituur maar het lokale eten was vele lekkerder! Bij aankomst kregen we een heerlijke bananensmoothie voorgeschoteld met hapjes, die ging er vlot in na dat gehobbel op de bus. De eigenaar had ons geholpen met het boeken van een treinticket naar Yogyakarta en toen we enkele dagen later vertrokken, kwam zijn broer ons nog achterna gelopen met twee zakken bananenchips en wat water “voor onderweg”.
Ik twijfelde nog om het hotel in Londen te vermelden waar vriendlief en ik onze eerste reis samen naar toe maakte omwille van de fijne herinneringen of mijn allereerste rit op een nachttrein, deze van Phitsanulok tot Chiang Mai… Ook neem ik mij nu wel voor om toch een foto te maken als we ergens op een leuke plaats verblijven, ik moest hard zoeken naar wat ‘bewijsmateriaal’ voor deze lijst.

Zelf ben ik benieuwd naar de vijf favoriete accommodaties van deze vijf bloggers:

– Eva van Eighty7: ze is net terug van Berlijn dus ik hoop stiekem op dé leukste overnachtingstip in deze hippe en rauwe stad.

– Laura van Whatabouther: ze is nu op reis naar Taiwan en aan haar instagram te zien, gok ik dat Taiwan de selectie misschien wel haalt?

– Marcella van Marcellamolenaar: ze is dol op roadtrips door de natuur dus ik ben benieuwd of er hotels in grote steden in haar top vijf staan.

– Liselore van Grabyourbags: volgens mij gaat haar overnachting in de Sahara zeker de selectie halen.

– Sandra van Travelbysan: Als echte USA-kenner, ben ik er zeker van dat er minstens eentje uit dit uitgestrekte land komt.

Wat is jouw favoriete plaats waar je al overnachtte?

Wil je geen post missen? Volg me dan op facebook, twitter en bloglovin!

4 gedachten over “TAG // Top 5 favoriete accommodaties

  1. Haha, ik moest ook echt zoeken naar foto’s! Maak ook lang niet altijd foto’s van waar ik verblijf, ook als ik het er prachtig.

    Mooi lijstje heb je gemaakt! Vooral die in Bangkok klinkt wel errug relaxed. Wij hadden zoiets in een ander plaatjes in Thailand, waar we maar 50 euro betaalden op een golf resort!

    Like

Geef een reactie

