Packing Cubes

Zelf had ik ze al een tijdje op het oog, de packing cubes van Eagle Creek, maar toch heb ik ze pas onlangs gekocht. Ik gebruikte namelijk al ziplock zakjes (ook wel beter gekend als diepvrieszakjes :-)) en had al een behoorlijk georganiseerde inpaktechniek. Maar zoals het een echte inpakfreak behoort, wou ik deze packing cubes toch eens uitproberen en ik was meteen verkocht! Zelf kocht ik bij AS Adventure mijn drie exemplaren: twee hardere half-cubes van 25x18x8 centimer en een zachte cube van 25x36x8 centimeter groot. Hier kreeg ik vlotjes mijn kleding in voor een familietrip van twee weken naar Australië.

Packing cubes voor en na.

Wat vind ik er nu zo handig aan? Hieronder 5 redenen:

  1. Je kan er je hele rugzak mee organiseren: stop al je elektronica en bijhorende laders in een kleine cube en je moet nooit meer zoeken naar de juiste lader. Je kleding kan je inpakken per soort, boven- en onderstukken gescheiden of per activiteit, eentje voor zwem- en strandspullen en je hebt onmiddellijk alles mee voor jouw snorkeltrip.
  2. Ze zijn ontzettend praktisch: je hoeft enkel de nodige cube uit je rugzak of valies te halen en je hebt datgene wat je nodig hebt zonder je hele rugzak leeg te maken.
  3. Als je je spullen hierin inpakt, neemt alles minder plaats in. Het bundelt je spullen en je hebt minder lege ruimtes tussenin.
  4. Bij de eerste trip heb ik ze direct al goed gebruikt en volgepropt: ze lijken me dus wel tegen een stootje te kunnen.
  5. Mochten ze vuil worden, kan je ze zo de wasmachine ingooien en laten drogen. Eenvoudig om schoon te maken dus.

Ik zag nu dat IKEA ook van een inpakset verkoopt voor een fijn prijsje, dus misschien test ik deze wel eens uit als ik mijn collectie wil uitbreiden.

Benieuwd naar wat ik nog zo al meeneem op reis? Dat lees je hier.

Wil je geen post missen? Volg me dan op facebook, twitter en bloglovin!

5 gedachten over “Packing Cubes

    1. Hey Eline, ik heb mijn 3 stuks meegenomen in mijn trekkerszak maar ze passen zeker in een kleine rugzak. Ik heb bewust de grootste in een zachte stof gekocht zodat hij leeg bijna geen plaats in neemt. De kleinere zijn ‘harder’ maar nemen leeg zeker ook niet veel plaats in 🙂 Ik vind ze echt heel handig! Misschien kan je de goedkopere van de IKEA eens uitproberen?

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

